Új színek a Glasurit világában
"Áttetszőség" kollekció – kapcsolat a digitális világgal. A BASF tervezői folyamatosan kutatják, hogy mely színek fejezik ki legjobban a jövőt, és annak kihívásait. A kutatások alapján létrehozott színkollekció elemei az autóiparban megjelennek, pár év alatt a sorozatgyártásba is bekerülnek, a vásárlók körében pedig várhatóan 3-5 év múlva válnak majd népszerűvé. A BASF márkája, a Glasurit azonban már most azon dolgozik, hogy mire az igény felmerül, már tökéletes javítófényezési megoldást tudjon biztosítani.
A 2017/18-as új színkollekció neve „Áttetszőség", és az alaptémája az, hogy a digitális korszakban érthetőbben strukturált, átláthatóbb világban szeretnénk élni. A kollekció 65 új színből áll. Ezek egy része a digitális átmenet világát fejezi ki, új világos színek (bézses, meleg, bőrszín-szerű árnyalatok), és intenzív kékek (a digitalizációt jelképezve) kettősségeként. A kollekció másik része arra a változásra reflektál, ahogyan az autók a helyváltoztatás puszta eszközéből olyan magas komplexitású termékekké válnak, amelyek intenzív kapcsolatban vannak a vezetővel is, és saját környezetükkel is. Élénk, tiszta, többrétegű effektek fejezik ki a kapcsolat bonyolultságát, valamint a pasztell árnyalatok, és az élénk színek egyaránt megjelennek a kollekcióban.
A kolorisztika, mint szakterület
A BASF tervező minden évben részletes és alapos elemzést folytatnak annak érdekében, hogy az autóipar számára új színeket fejlesszenek ki. A kutatás arra irányul, hogy felfedjék a világ azon trendjeit, és azokat a kulturális változásokat, amelyek befolyásolni fogják a járművek esetében a színválasztást. A vizsgálódás során a három fő régió (Európa - Közel-Kelet - Afrika, Észak-Amerika, és Ázsia - Csendes-óceáni térség) jellegzetességeit is azonosítják külön-külön, és ezeket arra használják fel, hogy kifejezetten az adott régió számára egyéni színeket alakítsanak ki.
Európa - Közel-Kelet - Afrika: Vissza a jövőbe!
Ez a régió rendkívül sokszínű, ám trendek azért itt is léteznek. A világ tempója felgyorsult, és így természetes a lassítás utáni vágy, amely egyben végtelen számú lehetőséggel egészül ki. Az itt élők hajlanak rá, hogy a globalizált életmódon kívüli utakat keressenek, ami az autók esetében egyéni, váratlan, szokatlan színek igényében mutatkozik meg, például képzeljünk el egy buja zöld árnyalatot matt színtelen lakk réteggel.
A regionális színek kialakításában azonban nem csak Európa dominál, hanem a környező területek befolyásoló tényezői is hatnak a dizájnra. A Közel-Kelet luxusorientált terméknyelvezete különösen figyelemfelkeltő, ez pedig például a fehéres arany színben testesül meg a kollekción belül, melyet strukturált színtelen lakk fed.
A digitalizáció azt is magával hozza, hogy a valódi tárgyak iránt megnő az érdeklődés. A retró dizájn továbbra is divatosnak számít. Ezt a kollekcióban egy téglafalat idéző szín jelképezi, vörös hangsúlyokkal és irizáló színhatással.
Az újabb generációs autóipari színeket már azonban további funkciókkal is el kell látni. Ilyen az „LK Black" elnevezésű szín, amely egy sötét antracit árnyalat, és a különleges, Solaric tehnológia előnyeit használja ki. Ez az újítás visszaveri a napfény vörös tartományát, ezáltal kevésbé melegszik fel a az autó karosszériájának és belső terének hőmérséklete.
Észak-Amerika: Vissza a természethez!
A technológia egyre több területen furakodik be a hétköznapok világába. Így kialakul bennünk a vágy, hogy szembe menjünk ezzel a változással, és mélyebben kapcsolódjunk a környezetünkben lévő természetes világhoz. Az észak-amerikai autóipar jövőbeli színeire ez a trend lesz hatással, így a régió kulcsszíneként az „undercurrent blue" (kék ellenáramlat) szerepel az új színek közt. Ez egy nagyon sötét tengerkék árnyalat, félfényes textúrával, amely ugyan egy már használatban lévő pigmentációs technikát alkalmaz, mégis különleges színélményt nyújt.
Ázsia - Csendes-óceáni térség: Vissza a kultúrához!
A termékek és alkalmazások trendje azt mutatja, hogy az egyedi ázsiai stílus egyre inkább fontos és értékes. Az ázsiaiak egyedülálló, öntudatos lelkületét jelképezi a kollekció különleges, gyöngyfehér színe. A ragyogó üvegpigmenteket tartalmazó mélyvörös szín pedig azoknak a fiataloknak és csoportoknak a színe, amelyek támogatást és teret nyertek azáltal, hogy az ázsiai kultúrát világszerte elismeréssel fogadják.
A trend előrejelzésétől a tökéletes javítófényezési megoldásig
A BASF színtrend kollekció tökéletesen új színeinek segítségével az autógyártók félreismerhetetlen, egyéni megjelenést kölcsönözhetnek az új modelleknek. Azalatt a 3-5 év alatt, míg ezek az utcán is megjelennek, a BASF szakemberei az autógyártókkal együttműködve, szigorú minőségi ellenőrzések sorozatán keresztül finomhangolják a színeket, míg azok alkalmassá válnak arra, hogy az autógyárakban alkalmazzák őket.
A BASF prémium márkája, a Glasurit, kiváló kapcsolatot ápol az autógyártókkal, és mindig naprakész a legújabb változtatásokat illetően. A szoros együttműködés lehetővé teszi azt, hogy a Glasurit felhasználhassa az autóipari bevonatgyártás technológiáit és hozzáértését ahhoz, hogy időben kifejleszthesse a tökéletes javítófényezési eljárásokat, amelyeket a piac igényel. A Glasurit ügyfelei ennek közvetlenül élvezik az előnyét. Biztosak lehetnek abban, hogy a legjobb, Glasurit minőségű javítófényezési megoldások a legfrissebb gyártói, és speciális színekben is elérhetőek – világszerte, minden földrészen.
A teljes kollekciót tekintse meg az "Áttetszőség" galériában!